Veelgestelde vragen

Bekijk hier de veelgestelde vragen. Staat je vraag er toch niet tussen? Neem dan gewoon even contact op.

Welke dagen zijn jullie open?

Mañana is alleen geopend op zondag.

Hoe gaan jullie om met allergenen?

Goede vraag! Al onze maaltijden worden bij ons in een keuken gemaakt waar wordt gekookt met alle allergenen. We doen onze uiterste best om te zorgen dat er geen allergenen in een maaltijd of gerecht komen die daar niet horen. Onder elke maaltijd op de website kun je zien of deze gluten-, soja-, noten- of lactosevrij is. Dit wil dan zeggen dat de maaltijd zelf geen gluten, soja, noten of lactose bevat, maar dat deze wel bereid is in een keuken waar dit soms wordt gedaan. Dit wil zeggen dat mensen met een extreme gevoeligheid voor één van bovenstaande allergenen alsnog reactie kan krijgen, vaak weten mensen met een dergelijke allergie hoe/wat voor hun wel of niet werkt. Twijfel je? Stuur ons dan een mailtje via info@manana-nijmegen.nl en we overleggen graag met je!

Verpakkingsvrij, hoe zit dat precies?

We kiezen er bewust voor geen (single use) verpakking te gebruiken voor het afhalen van de maaltijden. Daarom werken we met duurzame herbruikbare bakjes. Deze zijn gemaakt van polypropyleen, een veilige plastic soort die verwarmt en hergebruikt kan worden én 100% recyclebaar is. Als de bakjes versleten zijn worden ze retour ingenomen door Paardekooper Packnowledgy. Zij zorgen ervoor dat de bakken volledig gerecycled worden. Je kunt ook een eigen bakje meenemen, die we kunnen vullen met de maaltijd.

Wanneer moet ik mijn bestelling doorgeven?

Het liefst zo snel mogelijk, maar uiterlijk om zondagmiddag 16:45 uur.

Hoe werkt het systeem van de herbruikbare bakjes en statiegeld?

Om plastic waste te voorkomen werken wij met herbruikbare bakjes. Klik bij je bestelling aan dat je gebruik wilt maken van een herbruikbaar Mañana bakje en betaal €8,50 statiegeld. Bij een eerste keer bestellen ontvang je je maaltijd in een duurzaam bakje. Bij een volgende keer bestellen kun je dit bakje schoon retourneren. Je ontvangt je bestelde maaltijd direct weer in een nieuw bakje. Bakje(s) ingeleverd en wens je er geen gebruik meer van te maken? Dan krijg je het statiegeld teruggestort op je rekening.

Ik heb een strippenkaart, hoe moet ik bestellen?

Heb je een strippenkaart? Vul dan bij het afrekenen van jouw maaltijd de kortingscode strippenkaart in. Het bedrag springt dan naar €0,-. Zodra je de maaltijd af komt halen vragen wij om je strippenkaart. Heb je ‘m niet bij je? Dan moet je alsnog ter plekke betalen.

Ik heb zojuist een strippenkaart besteld, wanneer ontvang ik deze en hoe werkt dit?

Je ontvangt jouw zojuist bestelde strippenkaart de eerstvolgende keer dat jij jouw maaltijd op komt halen. Wil je meteen jouw strippenkaart gebruiken? Vul dan bij het afrekenen van jouw maaltijd de kortingscode strippenkaart in. Het bedrag springt dan naar €0,-.

De keren daarna neem je telkens je strippenkaart mee. Heb je ‘m niet bij je? Dan moet je alsnog ter plekke betalen.

Ik heb een allergie, wat nu?

Neem contact met ons op via info@manana-nijmegen.nl. Dan kijken we graag samen naar de mogelijkheden!

Wat een cool concept! Kunnen we samenwerken?

Natuurlijk! We staan altijd open voor toffe samenwerkingen. Heb je een idee of wil je eens met ons sparren? Mail ons via info@manana-nijmegen.nl